Artikler

Forbinder formål til dagligdags adfærd

Hvordan kan du vide, hvad er den bedste udnyttelse af din tid lige nu?

Link din daglige adfærd til dit formål.

Du vil foretage et bedre valg og se værdien i tilsyneladende ubetydelige eller trivielle opgaver. Det holder dig fokuseret på at gøre, hvad der skal gøres for at få, hvad du siger, du ønsker.

Det er én ting at sige, hvad du ønsker, at vælge projekter, der får du hvad du vil, og sætte mål, opnår disse projekter. Men du stadig nødt til at gøre arbejdet. Du skal stadig betale prisen ved blot at gøre det.

Sammenkæde dit formål med din daglige adfærd understreger ansvaret og den disciplin, skal du udfylde dine projekter.

At have en overordnet målsætning og gøre, hvad der skal gøres får prioritet. Du kan foretage dine valg om, hvad du gør bevidst, vidende at hver lille smule hjælper.

For eksempel kan et af dine projekter til støtte for din formål af en vellykket one-person virksomhed få et websted til at fremme din forretning.

Vælger at bringe din frokost i stedet for tilbragt otte dollars på caféen hver dag er selvfølgelig det rigtige valg. Ved at gøre math, se du hurtigt, du sparer omkring $150 en måned på frokost. At sætte, at penge til side får du din nye web site, meget hurtigere.

Det er de små ting gjort konsekvent og vedholdende, der gør den store forskel i at nå vores projekter, uanset vores projekter er.

Selv med marketing og salg. Ny behavioral forskning har vist mindre opgaver udført oftere er mere effektive til at nå dine mål end større projekter gøres mindre hyppigt. Selv om et større projekt sætter dig foran flere mennesker, er det stadig ikke så effektiv som mere hyppige og mindre kontakter.

Bygge i momentum sustainers. Hvis du er som de fleste mennesker du starte et nyt projekt med entusiasme, og derefter mister overblikket over det i travlheden i alle dine andre forpligtelser.

Ved at bygge i aftaler med folk til at kontrollere i med, og aftaler med dig selv for anmeldelse, tvinge du dig selv til at være ansvarlige. Du kan opsætte ugentlige mål for dig selv, eller lave en aftale om at udføre specifikke opgaver af din næste check-in dato.

Supplerende teknikker til sammenkædning daglige adfærd og langsigtede projekter omfatter:

Mind dig selv hvad du skal gøre for at støtte dit formål. Udbudt huskesedler omkring dit hus til at holde dit formål front og center.

Finde ud af, hvor længe specifikke opgaver tage så du ikke vil springe ud ved at fortælle dig, det tager for lang tid eller du har ikke energien. På et tidspunkt besluttede jeg jeg ville få mere alvorlige om at holde op min database. Jeg havde fortalt mig det var alt for stort besvær at gøre, og jeg vil vente, indtil jeg havde en masse og derefter finde nogen til at gøre det for mig. Jeg var flov over at opdage, at indtaste nye kontakter ugentligt faktisk fandt femten til tyve minutter.

Brug mistet, eller rode tid, for at punch et hul i et større projekt. Jeg tager altid arbejde med mig, når jeg går på aftaler. Jeg kan læse en artikel, gennemgå mine aftaler for den næste dag, laver et hurtigt opkald på min mobiltelefon i disse tider, ville andre kloge være spildt.

Bygge i en kunstig deadline og sætte dig på en tidsplan. Spille et spil med dig selv, og selv belønne dig selv, for at være en god dreng, når du har gjort en af disse nødvendige, men ikke sjovt lille arbejdspladser.

Give dig kredit for, hvad du har gjort og besvær og arbejde det var at udrette det. Jeg bor i en dejlig by. Når jeg fortæller folk hvor jeg bor, er deres reaktion normalt “Du er så heldig at komme til at bo der.” Held havde intet at gøre med det. Det er en del af et projekt, jeg har at give mig selv den virksomhed og liv stil jeg vil.

(c) 2004, Pat Wilklund. Alle rettigheder i alle medier forbeholdes.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.